"...Логос изведен од грчкиот збор лего,"зборува" бил вообичаен концепт меѓу грчките филозофи.Хераклит,кој пишувал во 6 век п.н.е.бил првиот што тврдел дека светот е напојуван од оваа божествена суштина што создава ред во природата и се манифесира во човекот преку неговата способност за размислување.Во 1 век на н.е. еврејскиот филозоф Филон ја применил оваа тема во еврејската мисла,велејќи дека Логос е всушност самата сила со која Бог го создал универзумот и како супстанца на божјата мудрост продолжува да го инспирира човештвото.Оваа мисла оди чекор понатаму во почетокот на Евангелието според Јован :
Јован
Во почетокот беше Словото ,и Словото беше во Бога,и Бог беше Словото...И Словото стана плот и живееше меѓу нас..." Јован 1:1-3,4
Несомнено под влијание на Филон,Јован вели дека Логосот на Божјата мудрост бил Исус.Ориген се согласил;но ој тврдел и дека ако Христос бил отелетворениот Логос или "Збор",тој моѓел да биде само претставник на Божјото,а не едно и исто со супстанцата на самиот Бог.Затоа Христос е пореден на Бог Отецот,кој останува единствен вистински Создател на светот.
Денес овие теолошки расправии можеби ни се чинат невообичаени и збунувачки ,но за грчкиот ум од средоземноморскиот свет наклонет кон спорења овие концепти биле од вонредно значење.На пр.Ариј артикулирал едно верување слично на она на Ориген,и неговиот "ерес"-аријанизмот-ќе се пробие дури до Северна Европа и ќе преобрати голем број Готи.Германските освојувачи што по 221 год.со загрижувачка зачестеност му се заканувалена Рим,повеќето биле аријански христијани...."
Реф:
Жан-Пјер Избутс "Мојсеј Исус Мухамед-археолошка историја на трите вери--",превод од англиски Свето Серафимов,Филип Филиповски ,Скопје 2005 стр.325-326
Јован
Во почетокот беше Словото ,и Словото беше во Бога,и Бог беше Словото...И Словото стана плот и живееше меѓу нас..." Јован 1:1-3,4
Несомнено под влијание на Филон,Јован вели дека Логосот на Божјата мудрост бил Исус.Ориген се согласил;но ој тврдел и дека ако Христос бил отелетворениот Логос или "Збор",тој моѓел да биде само претставник на Божјото,а не едно и исто со супстанцата на самиот Бог.Затоа Христос е пореден на Бог Отецот,кој останува единствен вистински Создател на светот.
Денес овие теолошки расправии можеби ни се чинат невообичаени и збунувачки ,но за грчкиот ум од средоземноморскиот свет наклонет кон спорења овие концепти биле од вонредно значење.На пр.Ариј артикулирал едно верување слично на она на Ориген,и неговиот "ерес"-аријанизмот-ќе се пробие дури до Северна Европа и ќе преобрати голем број Готи.Германските освојувачи што по 221 год.со загрижувачка зачестеност му се заканувалена Рим,повеќето биле аријански христијани...."
Реф:
Жан-Пјер Избутс "Мојсеј Исус Мухамед-археолошка историја на трите вери--",превод од англиски Свето Серафимов,Филип Филиповски ,Скопје 2005 стр.325-326
No comments:
Post a Comment