Хераклит ,Грчки филозоф запаметен по својата Космологија ,за неговиот живот се знае многу малце , а единственатакнига што евентуално ја напишал е изгубена ..
Но неговите погледи преживеале најповеќе благодарејќи на подоцнежните автори .
Да видеме кои се тие подоцнежни и што напишале и кога пишувале
Heraclitus, Greek philosopher remembered for his cosmology, in which fire forms the ... Little is known about his life, and the one book he apparently wrote is lost. .His views survive in the short fragments quoted and attributed to him by later authors.1
What were the later authors ?
They were :
Тоа се :I. Bywater, Heracliti Ephesii reliquiae (Oxford, 1877);
of the epistles alone by A. Westermann (Leipzig, 1857).
See also in A. H. Ritter and L. Preller's Historia philosophiae Graecae (8th ed. by E. Wellmann, 1898);
F. W. A. Mullach, Fragm. philos. Graec. (Paris, 1860);
A. Fairbanks, The First Philosophers of Greece (1898);
H. Diels, Heraklit von Ephesus (2nd ed., 1909),
Greek and German. English translation of By water's edition with introduction by G. T. W. Patrick (Baltimore, 1889).
For criticism see, in addition to the histories of philosophy, F. Lassalle, Die Philosophie Herakleitos' des Dunklen (Berlin, 1858; 2nd ed., 1892), which, however, is too strongly dominated by modern Hegelianism; Paul Schuster, Heraklit von Ephesus (Leipzig, 1873);
J. Bernays, Die heraklitischen Briefe (Berlin, 1869);
T. Gomperz, Zu Heraclits Lehre und den Uberresten seines Werkes (Vienna, 1887),
and in his Greek Thinkers (English translation, L. Magnus, vol. i. 1901);
J. Burnet, Early Greek Philosophy (1892);
A. Patin, Heraklits Einheitslehre (Leipzig, 1886);
E. Pfleiderer, Die Philosophie des Heraklit us von Ephesus im Lichte der Mysterienidee (Berlin, 1886);
G. T. Schäfer, Die Philosophie des Heraklit von Ephesus und die moderne Heraklilforschung (Leipzig, 1902);
Wolfgang Schultz, Studien zur antiken Kultur, i.; Pythagoras und Heraklit (Leipzig, 1905);
O. Spengler, Heraklit. Eine Studie ilber den energetischen Grundgedanken seiner Philosophie (Halle, 1904);
A. Brieger, "Die Grundzüge der heraklitischen Physik " in Hermes, xxxix. (1904) 182-223, and "Heraklit der Dunkle" in Neue Jahrb. f. das klass. Altertum (1904), p. 687. For his place in the development of early philosophy see also articles IONIAN SCHOOL OF PHILOSOPHY and LOGOS.
Сите овие автори од 19 век ќе ви речат дека нивните списи ,записи и видувања се втемелени на античките автори како што се Диоген , Платон, Плутарх ,
Ancient authorities: Diog. Laert. ix.; Sext. Empiric, Adv. mathem. vii. 126, 127, 133;
Plato, Cratylus, 402 A and Theaetetus, 152 E;
Plutarch, Isis and Osiris, 45, 48; Arist. Nic. Eth. vii. 3, 4; Clement of Alexandria, Stromata, v. 599, 603 (ed. Paris). (J. M. M.)..2
Сите овие автори пишувале поќнувајќи од 19 век .
Разликата е некои 24 века .
Интересно :))
Никој од нив нема да понуди ништо повеќе одошто претпоставки .
Според нив Хераклит за ЛОГОСОТ има ваков пристап :He complained that most people failed to comprehend the logos (Greek: “reason”), the universal principle through which all things are interrelated and all natural events occur, and thus lived like dreamers with a false view of the world. A significant manifestation of the logos, Heraclitus claimed, is the underlying connection between opposites. For example, health and disease define each other. Good and evil, hot and cold, and other opposites are similarly related. In addition, he noted that a single substance may be perceived in varied ways—seawater is both harmful (for human beings) and beneficial (for fishes).3
преведено
“Тој се пожалил дека повеќето луѓе не успеале да го разберат ЛОГОСОТ (или (по грчки: „разум“), а што е универзален принцип преку кој се поврзани сите работи и се случуваат сите природни настани, И (луѓето з.м.) и така живееле како сонувачи со погрешен поглед на светот.
Значајна манифестација на логосот , тврдиел Хераклит, е основната врска помеѓу спротивностите. На пример, здравјето и болеста се дефинираат едни со други. Слично е и добро и зло, топло и ладно и другите спротивности. Покрај тоа, тој истакна дека една супстанција може да се согледа на различни начини - морската вода е и штетна (за човечките суштества) и корисна (за рибите).3
---------
лlink :
1,3 - https://www.britannica.com/biography/Heraclitus
2-http://philoctetes.free.fr/heraclitus.htm
Но неговите погледи преживеале најповеќе благодарејќи на подоцнежните автори .
Да видеме кои се тие подоцнежни и што напишале и кога пишувале
Heraclitus, Greek philosopher remembered for his cosmology, in which fire forms the ... Little is known about his life, and the one book he apparently wrote is lost. .His views survive in the short fragments quoted and attributed to him by later authors.1
What were the later authors ?
They were :
Тоа се :I. Bywater, Heracliti Ephesii reliquiae (Oxford, 1877);
of the epistles alone by A. Westermann (Leipzig, 1857).
See also in A. H. Ritter and L. Preller's Historia philosophiae Graecae (8th ed. by E. Wellmann, 1898);
F. W. A. Mullach, Fragm. philos. Graec. (Paris, 1860);
A. Fairbanks, The First Philosophers of Greece (1898);
H. Diels, Heraklit von Ephesus (2nd ed., 1909),
Greek and German. English translation of By water's edition with introduction by G. T. W. Patrick (Baltimore, 1889).
For criticism see, in addition to the histories of philosophy, F. Lassalle, Die Philosophie Herakleitos' des Dunklen (Berlin, 1858; 2nd ed., 1892), which, however, is too strongly dominated by modern Hegelianism; Paul Schuster, Heraklit von Ephesus (Leipzig, 1873);
J. Bernays, Die heraklitischen Briefe (Berlin, 1869);
T. Gomperz, Zu Heraclits Lehre und den Uberresten seines Werkes (Vienna, 1887),
and in his Greek Thinkers (English translation, L. Magnus, vol. i. 1901);
J. Burnet, Early Greek Philosophy (1892);
A. Patin, Heraklits Einheitslehre (Leipzig, 1886);
E. Pfleiderer, Die Philosophie des Heraklit us von Ephesus im Lichte der Mysterienidee (Berlin, 1886);
G. T. Schäfer, Die Philosophie des Heraklit von Ephesus und die moderne Heraklilforschung (Leipzig, 1902);
Wolfgang Schultz, Studien zur antiken Kultur, i.; Pythagoras und Heraklit (Leipzig, 1905);
O. Spengler, Heraklit. Eine Studie ilber den energetischen Grundgedanken seiner Philosophie (Halle, 1904);
A. Brieger, "Die Grundzüge der heraklitischen Physik " in Hermes, xxxix. (1904) 182-223, and "Heraklit der Dunkle" in Neue Jahrb. f. das klass. Altertum (1904), p. 687. For his place in the development of early philosophy see also articles IONIAN SCHOOL OF PHILOSOPHY and LOGOS.
Сите овие автори од 19 век ќе ви речат дека нивните списи ,записи и видувања се втемелени на античките автори како што се Диоген , Платон, Плутарх ,
Ancient authorities: Diog. Laert. ix.; Sext. Empiric, Adv. mathem. vii. 126, 127, 133;
Plato, Cratylus, 402 A and Theaetetus, 152 E;
Plutarch, Isis and Osiris, 45, 48; Arist. Nic. Eth. vii. 3, 4; Clement of Alexandria, Stromata, v. 599, 603 (ed. Paris). (J. M. M.)..2
Сите овие автори пишувале поќнувајќи од 19 век .
Разликата е некои 24 века .
Интересно :))
Никој од нив нема да понуди ништо повеќе одошто претпоставки .
Според нив Хераклит за ЛОГОСОТ има ваков пристап :He complained that most people failed to comprehend the logos (Greek: “reason”), the universal principle through which all things are interrelated and all natural events occur, and thus lived like dreamers with a false view of the world. A significant manifestation of the logos, Heraclitus claimed, is the underlying connection between opposites. For example, health and disease define each other. Good and evil, hot and cold, and other opposites are similarly related. In addition, he noted that a single substance may be perceived in varied ways—seawater is both harmful (for human beings) and beneficial (for fishes).3
преведено
“Тој се пожалил дека повеќето луѓе не успеале да го разберат ЛОГОСОТ (или (по грчки: „разум“), а што е универзален принцип преку кој се поврзани сите работи и се случуваат сите природни настани, И (луѓето з.м.) и така живееле како сонувачи со погрешен поглед на светот.
Значајна манифестација на логосот , тврдиел Хераклит, е основната врска помеѓу спротивностите. На пример, здравјето и болеста се дефинираат едни со други. Слично е и добро и зло, топло и ладно и другите спротивности. Покрај тоа, тој истакна дека една супстанција може да се согледа на различни начини - морската вода е и штетна (за човечките суштества) и корисна (за рибите).3
---------
лlink :
1,3 - https://www.britannica.com/biography/Heraclitus
2-http://philoctetes.free.fr/heraclitus.htm
No comments:
Post a Comment