Search This Blog

Wednesday, October 18, 2017

Jedzudz i Medzudz- ko su i sta su

Allah dž. š. u suri El Kehf govori o pravednom vladaru Zul Karnejnu koji je vladao od istoka do zapada. U obilasku svojih podanika negdje na istoku naišao je na narod koji mu se požalio na susjede Je’džudž i Me’džudž. Uzvišeni Allah kaže: “I on pođe. Kad stiže imeđu dvije planine, nađe ispred njih narod koji je jedva govor razumijevao. "O Zulkarnejne," - rekoše oni - "Jedžudž i Medžudž čine nered po Zemlji, pa hoćeš li da između nas i njih zid podigneš, mi ćemo te nagraditi." "Bolje je ono što mi je Gospodar moj dao" - reče on. "Nego, samo vi pomozite meni što više možete, i ja ću između vas i njih zid podići. Donesite mi velike komade gvožđa!" I kad on izravna dvije strane brda, reče: "Pušite!" A kad ga usija, reče: "Donesite mi rastopljen mjed da ga zalijem." I tako oni nisu mogli ni da pređu niti su ga mogli prokopati. "Ovo je blagodat Gospodara moga!" - reče on. "A kada se prijetnja Gospodara moga ispuni, On će ga sa zemljom sravniti, a prijetnja Gospodara moga će se, sigurno, ispuniti." I Mi ćemo tada učiniti da se jedni od njih kao talasi sudaraju s drugima.” Što se tiče mjesta toga zida, pouzdano se zna da je na istoku. Neki vladari i historičari su pokušavali saznati gdje se on nalazi ali bez uspjeha. Tirmizi prenosi od Ebu Hurejre da je Poslanik s.a.v.s. rekao: “Jedžudž i Medžudž kopaju zid svaki dan sve dok ga gotovo ne prokopaju. Tada njihov vođa kaže: vratite se, sutra ćete prokopati to što je ostalo, ali ga Allah tokom noći vrati u prvobitno stanje. Kada dođe vrijeme da izađu Allah će učiniti da njihov vođa kaže: Vratite se, sutra ćete prokopati to što je ostalo ako Bog da. Doći će sutradan i naći će ga onakvim kakvog su ga i ostavili, pa će ga prokopati i izaći će pred ljude.” Činiće do tada nezapamćen nered na prostoru cijele zemaljske kugle i niko im se neće moći suprotstaviti. Muslim prenosi od Nevasa r.a. da je Poslanik s.a.v.s. rekao: “Allah će obaviti Isau: Izveo sam narod protiv koga se niko neće moći boriti, skloni ti robove moje na planinu Tur.” Allah će izvesti dva ogromna naroda, Jedžudž i Medžudž koji će navaliti sa svih strana. Iza svake pješčane humke spuštaće se do jezera Taberija u Palestini. Toliko će ih biti da će vodu tog jezera popiti, a kada oni na začelju dođu do mjesta jezera reći će: ovdje je nekada bila voda? Isa i vjernici će biti u veoma teškom stanju. Jedna volovska glava će biti vrjednija od 100 zlatnika vama danas. Isa a.s. će učiniti dovu Allahu da uništi Jedžudž i Medžudž i Allah će poslati na njih crve koji će ih do jutra usmrtiti. Zatim će Isa sa vjernicima sići u podnožije ali na Zemlji neće naći ni jedan pedalj a da neće biti prekriven njihovim leševima. Cijela Zemlja će zaudarati njihovim smradom. Isa će zajedno sa vjernicima učiniti dovu Allahu i Allah će poslati ptice dugih vratova koje će njihove leševe odnijeti i baciti u more. Allah će dati kišu. Ta kiša će zemlju očistiit tako da će ostati kao ogledalo.”

Jasno je da su ova kazivanja prepuna alegorija i skrivenih značenja... Ljudi se ovim pitanjima bave jer su im zanimljiva, puno je bolje da uzimaju ona kazivanja (kojih je mnogo mnogo više) koja se bave uređenjem odnosa među ljudima, pravilima lijepog ponašanja, života itd...
https://forum.klix.ba/jedzudz-i-medzudz-ko-su-i-sta-su-t103018.html

No comments:

Post a Comment